Kundservice: +46 77 421 88 04 (mån-ons: 7.30-16.00 tors-fre: 7.30-15.00) /

Enkel retur av möbler och hemtillbehör i upp till 365 dagar

Hos oss är du välkommen att ändra dig. Vi vet att möjlighet för returer är viktigt när du handlar online.

Därför kan du returnera eller byta dina varor 365 dagar från den dag du tar emot varan.

Låt oss hjälpa till med returfrakten

Innan du returnerar dina varor, skriv eller ring oss först via e-post eller telefonnummer så kan du returnera under vårt fraktavtal och spara pengar på returfrakten. Vi kan även mot en extra summa hjälpa till att hämta varorna hos dig och sköta allt i samband med returfrakten.

Vad kostar returfrakten?

Vårt snittpris för retur är 249 kr per paket.

Vårt snittpris är endast vägledande och kan därför inte räknas till 100%. Du kan dock alltid kontakta oss för ett specifikt pris på en viss vara.

Beloppet kommer att dras från det belopp du ska ha återbetalt när vi får varan i retur.

Viktigt: för stort och tungt gods som inte kan bäras av en man ska du som kund hjälpa till att lasta varorna på bilen när vi hämtar.

Krav och och viktigt att tänka på vid retur av varor

  1. Se till att returvaran är 100% säljbar. Eventuell försämring kommer att dras av från ditt returbelopp. En försämring kan vara om du faktiskt tagit varan i bruk. Du är självklart välkommen att testa innan du returnerar, så länge den inte orsakar skador eller synliga tecken på att den är använd.
  2. Ta hand om originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas eller är skadad kan detta minska varans värde.
  3. Installera inte "montera-själv" möbler, eftersom detta kommer att leda till en betydande värdeminskning av föremålet. Läs mer om detta i avsnittet nedan.

OBS! För att returnera "montera-själv" varor

Vi rekommenderar inte att returnera större "montera-själv" varor, då varans värde försämras i detta sammanhang, och oftast inte kommer att kunna hantera returfrakten. Ett krav här är att varan är förpackad i originalförpackning.

Detta kommer att innebära att vi inte kan återbetala hela beloppet och i vissa fall kommer varans värde att reduceras med 100 %. Värdet bedöms utifrån varans skick vid mottagande av retur till vårt lager.

Vid reklamation hjälper vi dig gärna att åtgärda skadan.

Du kan läsa mer om vår reklamationsrätt här.

Ersättning

Bytet behandlas som en vanlig retur. Dvs. du returnerar varan som vanligt, och sedan kan du/vi göra en ny beställning på det du vill byta mot.

Om återbetalning

När vi får tillbaka varan från dig kontrollerar vi den, och du får då tillbaka det belopp du betalade till oss vid köptillfället – minus eventuella fraktkostnader och värdeminskning.

Om du vill ha pengarna tillbaka för din returnerade vara återbetalas pengarna alltid till det betalkort beställningen gjordes med om möjligt. Om detta inte är möjligt kommer du att bli kontaktad för bankuppgifter.

Då vi på BOBO har fri frakt omfattas inte eventuell tilläggsbetalning för frakt av returrätten och denna kostnad kan därför inte återbetalas.

Til top