Kundservice: +46 77 421 88 04 (mån-ons: 7.30-16.00 tors-fre: 7.30-15.00) /

Köpvillkor

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från www.bobohome.se.
Villkoren gäller i alla fall där inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan dig som köpare och www.bobohome.se.

Allmän information

Företagsinformation


BOBO Aps
CVR: 37348902 (org. nr.)
Tel: +46 77 421 88 04
Post: bobo@bobohome.se
Bank: Spar Nord
Reg.: 4333
Kontonr.: 85002650879069
IBAN kontonummer:DK3885004587005498
SWIFT-adresse/BIC:SPNODK22

 

Företagsadress
BOBOhome.se
C. A. Olesens gade 4
9000 Aalborg
Danmark

 

Lager
BOBOhome.se
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Danmark

 

När du handlar hos oss
Alla avtal ingås på svenska, dock sker efterservice på danska.
Avtal kan endast ingås med personer över 18 år. Barn och unga under 18 år måste därför ha en vuxen person till hjälp för att beställa.

https://bobohome.se uppdateras dagligen.

OBS! Färgen på möblerna kan avvika något från de färger som visas på bobohome.se (gäller speciellt naturprodukter som marmor, travertin och trä).

 

Beställa
1. Hitta önskad vara eller varor och lägg dem i varukorgen genom att klicka på ""Lägg i varukorg"".
2. Gå till varukorgen (du kan radera varor här eller ändra antal, kom ihåg att uppdatera för att se förändringar i pris)
3. Klicka på ""gå till kassan"" – här kan du fylla i all information på en sida.
4. Klicka på ""gå till betalning"" – ange kortuppgifter och godkänn.

Systemet skickar omedelbart ett kvitto till dig på den e-post du har angett under kundinformation. När din beställning har behandlats får du ett mail med orderbekräftelse. (Detta sker senast 2 arbetsdagar efter din beställning (produkter med en leveranstid på mer än 2 veckor tar längre tid))
www.bobohome.se lagerhåller inte själva produkterna och är därför beroende av tillverkarens aktuella lagerstatus. Om varan är restbeställd av vår leverantör blir det därför längre leveranstid på produkten.

 

Betalning
www.bobohome.se tar emot betalning på:

 

Betalkort:
VI SÅG
VISUM ELEKTRON
MASTERCARD
MAESTRO
JCB
AMERICAN EXPRESS
MATTAGARE

 

Klarna faktura

När du betalar med Klarna Faktura är ditt köp säkert och enkelt. Du behöver inte ange kortuppgifter och du betalar först efter att du fått dina varor.

 

Vad är Klarna Faktura?

Få dina varor innan du betalar
14 dagars betalningsfrist
Du behöver inte ange kortuppgifter
14 dagars ångerrätt i förhållande till gällande lagstiftning
Ladda upp dina fakturor från https://www.klarna.com/se/
Möjlighet till delbetalning

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr på fakturan med dröjsmålsränta på 8,20%. Vid köptillfället görs en kreditprövning som vid speciella tillfällen innebär att kreditupplysningar samlas in.

Personliga tillägg hanteras enligt gällande lagstiftning. Klarna behandlar dina personuppgifter i syfte att utföra bland annat kundanalyser, identifiering, kreditupplysningar, marknadsföring och affärsutveckling. I kundhanteringen används ditt personnummer som kundnummer. Se Klarnas dataskyddspolicy för en mer detaljerad beskrivning av hur Klarna hanterar personuppgifter.

Vi tar inte ut kortavgifter eller Klarna fakturaavgift och beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.

Alla belopp anges i svenska kronor inkl. moms.
Alla priser är aktuella priser och uppdateras regelbundet.

https://bobohome.se krypterar all din information med det så kallade SSL (Secure Socket Layer) protokollet. Det innebär att obehöriga inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information vid transaktioner med PBS.

 

Frakt
Leverans av varorna kommer vanligtvis att ske inom 10 arbetsdagar efter din beställning. Hos vissa leverantörer kan det dock ta längre tid. Du kan alltid hitta den specifika leveranstiden på produktsidan.

Du får normalt sett reda på vilken vecka du kan förvänta dig att ta emot eller hämta varan, senast 2 arbetsdagar efter din beställning. (För varor med en leveranstid på mer än 2 veckor kan det ta längre tid. Du får dock snabbt besked om vi INTE kan hålla den utlovade leveranstiden).

Du kan välja mellan följande leveransalternativ:

Hemleverans (08-17) – Gratis
Leverans till ombud – Gratis

Vid beställning kan du se möjliga leveranssätt för varje enskild produkt.

Oavsett storlek på ditt köp kan du få det fraktfritt levererat till alla adresser i Sverige.

Leverans av speditör. Leverans sker med BRING. Leverans sker till trottoarkanten eller ytterdörren. Du behöver inte vara hemma vid leveranstillfället om varan kan levereras till adressen. (Carport, bod, garage eller liknande) – notera det bara i kommentarsfältet vid beställning.

Vid leverans av vanliga paket behöver du som kund inte vara hemma under leveranstiden. Leverans sker med Flexleverans, detta innebär att leverans sker utan kvitto/signatur. Du kan vid beställning ange en plats där speditören kan placera ditt paket, annars levereras paketet helt enkelt till din ytterdörr. Om du INTE vill att speditören ska lägga ditt paket utanför dörren ska detta även anges i kommentarsfältet vid beställning.

Mer info om leverans hittar du här (länk saknas)

 

Ångerrätt

Som konsument har du 365 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 365 dagar efter den dag du mottagit din beställning. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Om beställningen består av flera partier eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du tar emot den sista batchen eller delen.

Tidsfristen innebär att du har 365 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till MAIL eller använda standardformuläret för uppsägning som du hittar längst ner i villkoren.

 

Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en och samma beställning.

 

Returer

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.

 

Vad kostar returfrakten?

Vårt snittpris för retur är 249 kr per. låda.

Vårt snittpris är endast vägledande och kan därför inte räknas till 100 %. Du kan dock alltid kontakta oss för ett specifikt pris på en viss vara.

 

Varans skick när du skickar tillbaka den

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans typ, egenskaper och hur den fungerar kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna. Uteslut inte t.ex. installation av ""montera-själv""-möbler, eftersom detta kommer att leda till en betydande försämring av föremålet. Undvik även att sätta klistermärken, göra märken eller inskriptioner på förpackningen då produktens säljbarhet och därmed också produktens värde försämras.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.

 

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar bevis på att ni har returnerat den.

 

Retur av varor sker till denna adress:

BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Danmark
Port 10-11

OBS! Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott eller utan spårning.
Returer kan även göras genom att vägra mottagande.

Det är inget krav, men ärendet främjas om tillräcklig information följer med paketet – till exempel kopia på orderbekräftelse, registreringsnummer och uppgifter för bankkontot till vilket återbetalning kan göras, kopia på ev. tidigare korrespondens etc.

 

Reklamationsrätt

I enlighet med den danska köplagen ger BOBO Aps 3 års reklamationsrätt, inklusive tillverknings- och materialfel som upptäcks vid normal användning av produkten. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller otillåtna ingrepp.

OBS! Alla föremål är producerade för användning i privata hem.

OBS! De flesta soffor är täckta under botten med ett tunt tyg som lätt kan spricka vid transport mm. Tyget har ingen praktisk eller kosmetisk betydelse när soffan väl är på plats.

Klagomål om fel och brister, som bör upptäckas vid sedvanlig undersökning av produkten, ska anmälas till BOBO inom skälig tid. Rimlig tid är inom 2 månader efter att felet upptäckts. Varan kan därefter returneras för reparation, byte, prisavdrag eller uppsägning av avtalet. I samband med reklamationsärenden står BOBO för alla fraktkostnader om du fortfarande bor i Sverige. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i rätt förpackning.

I de få fall där ett klagomål kan uppstå strävar vi efter att ge en så snabb, rättvis och effektiv behandling som möjligt.

 

Varan skickas till:
BOBO Aps
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Återbetalning vid reklamation

Vid överenskomna dekorer, returvaror eller förbetalda varor, som makuleras före avsändning, ska hel eller delvis återbetalning av köpeskillingen ske. Återbetalning sker vanligtvis alltid via banköverföring och BOBO Aps behöver därför uppgifter om registreringsnummer och uppgifter för ditt bankkonto. Denna information är inte känslig och kan enkelt lämnas via mejl eller annan traditionell form av korrespondens.

 

Överklaganderätt

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på mail ???
Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för klagomålslösning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Du kan också klaga till Europeiska kommissionens onlineklagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr"

EU kommissionens klagomålsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land.

Klagomål lämnas här - http://ec.europa.eu/odr.

När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress [bobo@bobohome.se]

Det är i grunden en förutsättning för att klaga att produkten eller tjänsten som du vill klaga på har kostat minst 1110 SEK och högst 100 000 SEK.

Beloppsgränserna kan ändras. Du måste betala en avgift för att få klagomålet behandlat.

 

Handelsvillkoren uppdaterades senast 2022-07-07

Til top