Börja med att kontrollera din beställning
Kom alltid ihåg att kontrollera din beställning inom skälig tid efter mottagandet. Om olyckan är framme och din(a) produkt(er) har fel eller defekter ersätter vi alltid dessa med nya delar, och i övrigt byter/reparerar vi din möbel så att du får en intakt möbel. I vissa fall ger vi även en rabatt.
Vid en reklamation kommer vi alltid att be om följande:
- Ordernummer
- Bild på etiket
- Bild på ytterförpackningen och eventuella skador på den.
- Bild på emballage inuti lådan.
Vi ber om detta för att vi ska kunna behandla ditt klagomål så snabbt och så bra som möjligt.
Klagomål om fel och defekter, som bör upptäckas vid vanlig inspektion av produkten, ska anmälas till BOBO ApS inom skälig tid.
Produkten/produkterna kan efter detta returneras för reparation, byte eller enl. överenskommelse och behov; kreditering.
Vi återbetalar alltid pengarna efter att vi mottagit varan.
OBS! Inspektera samtliga delar
et är viktigt att kontrollera dessa noggrant innan du börjar montera produkten.
Om en del inte är som den ska kan, vi lösa det på följande sätt:
1. Vi skickar nya delar
2. Vi skickar ut någon som åtgärdar felet
Om en vara är monterad, kan den i regel inte returneras förrän vi har försökt lösa klagomålet på ovanstående sätt.
Vi står för alla fraktkostnader
I samband med reklamationsärenden står BOBO ApS för alla kostnader så länge du fortfarande bor i Sverige. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i sin original förpackning.
BOBO ApS ger 3 års reklamationsrätt i enlighet med den danska köplagen, inklusive tillverknings- och materialfel som upptäcks vid normal användning av produkten.
Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller otillåtna ingrepp.
OBS! Alla föremål är producerade för användning i privata hem.
OBS! De flesta soffor och diverse andra stoppade möbler är klädda under botten med ett mycket tunt tyg som lätt kan spricka vid transport mm. Tyget har ingen praktisk eller kosmetisk betydelse när soffan väl är på plats. Ett litet hål i klädseln ger alltså inte anledning till reklamation.
I de enstaka fall där ett klagomål kan göras, strävar vi efter att ge en så snabb, rättvis och effektiv behandling som möjligt. Däremot bör du räkna med 3-10 arbetsdagar för att klagomål ska behandlas, eftersom våra olika leverantörer måste involveras.
Reklamationer och returer
För fel, brister eller missade leveranser, vänligen kontakta:
BOBO ApS
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Port 10-11
E-post: bobo@bobohome.se
Återbetalning
Vid överenskomna dekorer, returvaror eller förbetalda varor, som avbeställs före avsändning, ska hel eller delvis återbetalning av köpesumman ske. Återbetalningen sker vanligtvis alltid via banköverföring och BOBO ApS behöver därför uppgifter om registreringsnummer och uppgifter för ditt bankkonto. Denna information är inte känslig och kan enkelt lämnas via mejl eller annan traditionell korrespondens.
Standardformulär för ångerrätt
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten kan utövas)
Till:
Bobohome.se
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Danmark
Tel: +46 77 421 88 04
E-post: bobo@bobohome.se
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
Beställde den: __________________________________________
Mottagen på: __________________________
Konsument namn: __________________________________
Konsument adress: __________________________________________
Konsument signatur: __________________________ Datum: ____________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)
Handelsvillkoren uppdaterades senast 2022-03-25